Výročí založení

01.01.2023 11:36

Letos, 23.11.2023, si připomeneme 20 let od založení Bratrstva rytířů vinného hroznu. Mnohé nás naučilo o víně, hodně nás potěšilo víny, které jsme společně ochutnali, novými kontakty a kamarády a některým pomohlo i poznat životní partnery. Jiní se zase přesvědčili o pravdivosti citátu Benjamina Franklina: "Víno dělá každodenní život jednodušší, méně uspěchaný, s menším napětím a větší tolerancí."
Podobně se vyjádřil jednou i Marek Eben: "Víno je rozpouštěčem stresu a symbolem klidu a pohody."
Mě osobně se ale nejvíc líbí slova Ivo Fišera: "Víno je lepší než láska, která naletěla, mám raděj jej než košili či kabát, než ženy co zraděj: Tos nevěděla? I když křiví pusu a láme vaz. Svírá jak okovy co má každý z nás. Chybí mu sladkost lásky, trpí přemírou kyselin. A bez nadsázky: je milé jak žena co mě opustila, snad jen ona by se do něj vpila. Já přesto otevřu si další sklenku bych zaspal, co děje se teď venku. A s novým dalším ránem řeknu s láskou už je ámen. Ta druhá láhev včera, co se otevřela,  ta teprv dala mi zas křídla. A spánek i sen, ale i v něm, jsi mi zase odletěla. Promiň, už zase blbnu, jak Jekyll a Hyde. Hlavu mám jak kámen. No jak jsem řekl: S láskou již je ámen."

To vše a mnoho jiného, si rád, ve vzpomínkách, se sklenkou vínka, v listopadu připomenu.

 

 

Benjamin Franklin
Zpět